global-coaching-seminar

Bátorfi Zoltán, a magyar fiú ifjúsági válogatott kapitánya és Paár Dávid, a soproni Turris SE edzője csütörtök este érkezett vissza Luxemburgból, ahol egy kínai szakember, Li Hsziao- dong tartott négynapos szemináriumot.

Az asztalitenisz strukturális vizsgálata kínai szemmel címmel tartott edzői továbbképzést Li Hsziao-dong Lxemburgban, a Nemzeti Sportintézetben nemzetközi, regionális és klubedzőknek, illetve edzői területen tevékenykedő oktatóknak. A fő téma a kínai edzéselmélet és gyakorlat volt, amelyet az egyik legjobb kínai mester tolmácsolt.

Az első napon leginkább arról volt szó, hogy a kínaiak milyen szemlélettel űzik ezt a sportágat, miket helyeznek előtérbe egy játékosnál.

„A második nap témája a játékos-edző kapcsolat volt – folytatta a beszámolót Bátorfi Zoltán. – Kínáról mindenki azt gondolja, hogy ott az van, amit az edző mond, de a hallottak alapján erről szó sincs, a kínai asztalitenisz játékosközpontú. Ez számomra megdöbbentő volt, de ezzel egy visszajelzést kaptam, és ennek nagyon örülök, mert én is játékosközpontú edzőnek vallom magam, ezt tanultam Berczik Zoli bácsitól, és alá van támasztva, hogy ez a jó út, ha a kínaiak is ezt csinálják. Sok edzőnek át kellene ezt értékelni és el kellene ezen gondolkodni."

A Kínai Asztalitenisz-szövetség egyik főedzőjeként (is) dolgozó Li Hsziao-dong kiemelte: azokból lettek az igazán nagy játékosok, akik mertek újítani, és fontos, hogy ebben az edző partner legyen.

A Sopronban edzősködő Paár Dávidtól további részleteket tudtunk meg.

„Körülbelül huszonöt érdeklődő érkezett a szemináriumra a világ minden tájáról – mondta Paár Dávid. – Voltak Puerto Ricóból, Dél-Afrikából és Szingapúrból is, de a többség persze Európa országaiból érkezett. Az első napokon Li Hsziao-dong az általa fontosnak vélt témákat érintette előre megtervezett előadása révén, az utolsó napot viszont teljes mértékben arra szánták, hogy mindenki feltehette neki a kérdéseit, ő pedig megpróbált ezekre válaszolni."

A két magyar résztvevő felvette videóra a szemináriumot, rengeteget jegyzeteltek, a megszerzett tudást pedig nem akarják megtartani maguknak, igyekeznek közkinccsé tenni.

Go to top