2017. évi országos újonc, serdülő, és ifjúsági fiú csapatbajnokságának Nyugat-magyarországi területi selejtezője
1. A területi selejtező célja:
Újonc, serdülő és ifjúsági korcsoportban a legjobb fiú csapatok sorrendjének megállapítása, az országos döntőbe való feljutás elérése.
2. A bajnokság rendezője: A Magyar Asztalitenisz Szövetség
Főbíró: Vajthó Zoltán
3. Versenyszám:
Újonc, serdülő és ifjúsági fiú CSB
4. A bajnokság ideje, helye és játékrendje:
8100 Várpalota, Bartók B. u. 6. Rákóczi Telepi Tagiskola
Újonc fiú CSB selejtező:2017. február 24. (péntek) kezdési idő: 10.00 óra
Serdülő fiú CSB selejtező:2017. február 25. (szombat) kezdési idő: 10.00 óra
Ifjúsági fiú CSB selejtező:2017. február 26. (vasárnap) kezdési idő: 10.00 óra
A versenyen újonc korcsoportban azok vehetnek részt, akik 2004.01.01-jén és utána születettek.
A versenyen serdülő korcsoportban azok vehetnek részt, akik 2002.01.01-jén és utána születettek.
A versenyen ifjúsági korcsoportban azok vehetnek részt, akik 1999.01.01-jén és utána születettek.
5.A selejtező verseny lebonyolítása:
A selejtező verseny körmérkőzéses selejtezővel kezdődik, és kieséses rendszerben folytatódik. A versenyen minden hely kijátszásra kerül.
A csapattalálkozó mérkőzéseinek sorrendje: A-X, B-Y, C-Z, A-Y, B-X
A harmadik győzelem elérése után a csapatmérkőzés véget ér.
A kiírás megjelenésekor minden részt venni szándékozó csapatnak neveznie kell, hogy meg lehessen állapítani a kiemelési sorrendeket a területi selejtezőkre, és azon csapatokat, amelyek az országos döntőbe ki lesznek emelve.
A csapatok kiemelését az érvényes kiemelési rangsor alapján a csapatot alkotó három legmagasabb rangsorolású játékos figyelembe vételével azok ranglistapontszáma határozza meg az alábbi módon úgy, hogy a ranglistán nem szereplőket nulla ponttal kell figyelembe venni a kiemelésnél:
A kiemelés kialakítása során minden csapat szembeállításra kerül minden másik csapattal, egy virtuális körmérkőzéses formában, ahol 3.7.6.1.-es szabálypont szerinti rendszerben öt egyéni mérkőzést vívnak egymással. A virtuális egyéni mérkőzéseket a magasabb ranglistapontszámmal rendelkező játékos nyeri meg. Két azonos ranglistapontszámú játékos esetén döntetlen eredmény születik a virtuális egyéni mérkőzésen. A virtuális egyéni mérkőzések alapján kialakuló virtuális csapat végeredmény alapján a győztes csapat 2, a vesztes csapat 0 pontot kap. Döntetlen eredmény esetén mindkét csapat 1-1 pontot kap.
A végső kiemelési sorrendet a virtuális körmérkőzés alapján szerzett összes pontszám határozza meg. Amennyiben két csapat egyenlő pontszámmal végez, akkor az egymás elleni virtuális csapateredmény rangsorol közöttük. Amennyiben ez is döntetlen, akkor az összes virtuális egyéni mérkőzéséből több mérkőzést megnyerő csapatot kell magasabban kiemelni. Amennyiben ez is egyenlő, akkor sorsolás dönt a kiemelés sorrendjéről.
Mintapélda a kiemelés menetére 3 csapat esetén:
3 csapat rangsorának megállapítása az alábbiak szerint történik. A, B és C csapatok nevezték az alábbi játékosaikat, az alábbi ranglistapontokkal:
Csapat |
1. játékos |
2. játékos |
3. játékos |
A csapat |
A1 játékos: 252 pont |
A2 játékos: 66 pont |
A3 játékos: 20 pont |
B csapat |
B1 játékos: 22 pont |
B2 játékos: 16 pont |
B3 játékos: 4 pont |
C csapat |
C1 játékos: 20 pont |
C2 játékos: 16 pont |
nincs 3. játékos |
A csapatok virtuális mérkőzései az alábbiak szerint alakulnak
A csapat |
B csapat |
Eredmény |
Összesített eredmény |
||
A1 játékos |
252 |
B1 játékos |
22 |
1:0 |
1:0 |
A2 játékos |
66 |
B2 játékos |
16 |
1:0 |
2:0 |
A3 játékos |
20 |
B3 játékos |
4 |
1:0 |
3:0 |
A1 játékos |
252 |
B2 játékos |
16 |
1:0 |
4:0 |
A2 játékos |
66 |
B1 játékos |
22 |
1:0 |
5:0 |
A csapat |
C csapat |
Eredmény |
Összesített eredmény |
||
A1 játékos |
252 |
C1 játékos |
20 |
1:0 |
1:0 |
A2 játékos |
66 |
C2 játékos |
16 |
1:0 |
2:0 |
A3 játékos |
20 |
nincs játékos |
0 |
1:0 |
3:0 |
A1 játékos |
252 |
C2 játékos |
16 |
1:0 |
4:0 |
A2 játékos |
66 |
C1 játékos |
20 |
1:0 |
5:0 |
B csapat |
C csapat |
Eredmény |
Összesített eredmény |
||
B1 játékos |
22 |
C1 játékos |
20 |
1:0 |
1:0 |
B2 játékos |
16 |
C2 játékos |
16 |
0,5:0,5 |
1,5:0,5 |
B3 játékos |
4 |
nincs játékos |
0 |
1:0 |
2,5:0,5 |
B1 játékos |
22 |
C2 játékos |
16 |
1:0 |
3,5:0,5 |
B2 játékos |
16 |
C1 játékos |
20 |
0:1 |
3,5:1,5 |
Mivel A csapat legyőzte B (5:0 arányban) és C (5:0 arányban) csapatot is, így kétszer 2 pontot kap, összesen 4-et. B csapat legyőzte C csapatot 3,5:1,5 arányban, így 2 pontot kap, C csapat pont nélkül zárja a virtuális körmérkőzést.
Így a kiemelési sorrend:
1. A csapat
2. B csapat
3. C csapat
Az első négy helyen kiemelt csapat automatikusan bejut az országos döntőbe.
Az országos döntőbe 12 csapat jut be a területi selejtezőkből arányosan a csapatszámoknak megfelelően az egyes területekről. úgy hogy a területi győztesek részvétele biztos
Példa:
Mintapélda a számolásra az alábbi:
Kelet |
Nyugat |
Budapest |
Összes |
|
Nevező csapatszám |
7 |
13 |
2 |
22 |
Csapatszám részaránya |
32% |
59% |
9% |
100% |
Továbbjutó csapatok száma |
4 |
7 |
1 |
12 |
Felhívjuk a figyelmet a Szabálykönyv 5.2.6. és 5.2.7. pontjainak betartására.
5.2.6. A megadott játékosoknál magasabb rangsorolású a csapatban nem szerepeltethető.
5.2.7. Egy-egy korcsoporton belül ugyanaz a játékos csak ugyanabban a csapatban szerepelhet. (Az alacsonyabb szintű csapatban mérkőzést játszott versenyző sem vihető fel a szakosztály magasabb szintű csapatába.)
6.Díjazás:
A versenyszámok 1-3. helyezettjei éremdíjazásban részesülnek.
Minden nevező egyesület egy doboz Joola Flash 40+ labdát kap.
7.Nevezés, sorsolás:
Nevezési díj: újonc csapatonként 1.800 Ft, serdülő csapatonként 2.100.-Ft, ifjúsági csapatonként 3.000.-Ft, melyet a jelentkezéssel egyidejűleg a verseny megkezdése előtt kell a helyszínen befizetni.
A nevezések beérkezési határideje: 2017. február 20. (hétfő) 16,00 óra
Nevezni kizárólag elektronikus úton a http://nevezes.moatsz.hu oldalon keresztül lehet. A nem online módon leadott nevezéseket nem tudjuk figyelembe venni. A máshová küldött vagy másnak átadott nevezéseket nem vesszük figyelembe. A kiemelések végett a csapatokat alkotó játékosok neveit fel kell sorolni. E nélkül a nevezés érvénytelen.
Sorsolás: 2017. február 23.-án (csütörtökön) a helyszínen történik.
8.Költségek:
A rendezés költségeit a MOATSZ viseli. Az egyéb kiadások (utazás, szállás, étkezés, stb.) a résztvevő szakosztályokat terhelik.
9.Egyebek:
A versenykiírásban nem érintett kérdésekben a MOATSZ szabályai és rendelkezései az irányadók. A versenyszámok JOOLA asztalokon és JOOLA Flash labdákkal kerülnek lebonyolításra.
Budapest, 2017. február 12.
Nyomtatható verzió (PDF)
Jóváhagyta:
Kékedi Tibor s.k.Dr. Paár Dávid
a JVB elnöke mb. főtitkár
Magyarország